11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ilt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çizgi teorisinin esaslarını açıklayabilecektir
  • Harf kesme işçiliğini gerçekleştirebilecektir;
  • Yazı tipi örneklerini/specimen üretebilecektir
  • Tipografi ve dizgi terimler sözlüğünden bazı temel kavramları açıklayabilecektir.
  • Tipografi ve kompozisyon terimlerini açıklayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Proje 1: Logo’dan Harf’e. Yok
2 Bütünleşik harf üzerine bir ders. 5. Atölye: Tracing Bitmap. Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
3 Proje 5 ve Atölye 5 için son tarih Teslim.
4 Kaligrafi stilleri üzerine bir ders. 6. Atölye: Kaligrefi stilleri Kaligrafi kalemleri getirilmeli.
5 6. Proje: Gridnik. Dijital harf biçimleri üzerine bir ders. Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
6 20. yüzyıl harf tasarımcıları üzerine bir ders. Araştırma. Not alma için hazırlanmalı ve araştırma yapılmalı.
7 Proje 6 ve araştırma için son tarih. Proje 7: Matchbox for a Type Designer. Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
8 Film gösterimi. 7. Atölye: Typotheater. Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
9 Ders yok. Çalışmalar devam ediyor. Öğrenciler kendi çalışmalarını özgürce düzenlemeliler.
10 Proje 7 için son tarih. Proje 8: Figure-Ground. Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
11 Harf biçimi çizimi üzerine bir ders. (Analog/Sayısal-vektörel) Belgeleme yapmak için not almaya hazırlanmalı.
12 8. Atölye. Kesme ve yerleştirme. Teknik birimler. Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil.
13 Yazılı final sınavı Derste verilen tüm handoutların ve alınan notların toplanması ve çalışılması.
14 Proje 8 için ön-final. Sunum için hazırlanma.
15 Final değerlendirmesi. Gerekli olan dijital dosyaların ve çıktıların getirilmesi.
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Berry, John. 2002, Language, Culture, Type: international type design in the age of Unicode. Bringhurst, Robert. 1997, The Elements of Typographic Style. Kunz, Willi. 2000, Typography: Macro + Microaesthetics.
Önerilen Okumalar/Materyaller http://www.as8.it

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
20
Laboratuvar / Uygulama
4
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
4
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
80
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
4
2
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
4
Final Sınavı
1
4
    Toplam
208

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, X
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, X
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. X
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, X
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, X
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, X
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, X
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. X
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. X
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010