ilt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje 1: Logo’dan Harf’e. | Yok |
2 | Bütünleşik harf üzerine bir ders. 5. Atölye: Tracing Bitmap. | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
3 | Proje 5 ve Atölye 5 için son tarih | Teslim. |
4 | Kaligrafi stilleri üzerine bir ders. 6. Atölye: Kaligrefi stilleri | Kaligrafi kalemleri getirilmeli. |
5 | 6. Proje: Gridnik. Dijital harf biçimleri üzerine bir ders. | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
6 | 20. yüzyıl harf tasarımcıları üzerine bir ders. Araştırma. | Not alma için hazırlanmalı ve araştırma yapılmalı. |
7 | Proje 6 ve araştırma için son tarih. Proje 7: Matchbox for a Type Designer. | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
8 | Film gösterimi. 7. Atölye: Typotheater. | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
9 | Ders yok. Çalışmalar devam ediyor. | Öğrenciler kendi çalışmalarını özgürce düzenlemeliler. |
10 | Proje 7 için son tarih. Proje 8: Figure-Ground. | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
11 | Harf biçimi çizimi üzerine bir ders. (Analog/Sayısal-vektörel) | Belgeleme yapmak için not almaya hazırlanmalı. |
12 | 8. Atölye. Kesme ve yerleştirme. Teknik birimler. | Gerekli tüm araç gereçler sınıfa getirilmeli, eskiz defter dahil. |
13 | Yazılı final sınavı | Derste verilen tüm handoutların ve alınan notların toplanması ve çalışılması. |
14 | Proje 8 için ön-final. | Sunum için hazırlanma. |
15 | Final değerlendirmesi. | Gerekli olan dijital dosyaların ve çıktıların getirilmesi. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Berry, John. 2002, Language, Culture, Type: international type design in the age of Unicode. Bringhurst, Robert. 1997, The Elements of Typographic Style. Kunz, Willi. 2000, Typography: Macro + Microaesthetics. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://www.as8.it |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 20 | |
Laboratuvar / Uygulama | 4 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 4 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 80 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 20 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 4 | 2 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 208 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
3 | İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, | X | ||||
4 | Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, | X | ||||
5 | Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. | X | ||||
6 | Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, | X | ||||
7 | Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, | X | ||||
8 | Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, | X | ||||
9 | İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, | X | ||||
10 | Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. | X | ||||
11 | Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest